Inspektor Ochrony Danych

Klauzula informacyjna dot. monitorowania obiektów, pojazdów służbowych oraz realizowanych czynności służbowych w KPP Oborniki

KLAUZULA INFORMACYJNA

Klauzula informacyjna dotycząca monitorowania obiektów, pojazdów służbowych oraz realizowanych czynności służbowych w Komendzie Powiatowej Policji w Obornikach (udostępniona w obiekcie, w indywidualnych sprawach oraz na stronie internetowej i BIP komendy).

            Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (Dz. Urzędowy UE L Nr 119 z 04 maja 2016 r.) oraz art. 22 ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości informuję, że:

  1. Administratorem Pani/ Pana danych osobowych jest Komendant Powiatowych Policji w Obornikach z siedzibą w Obornikach przy ul. marsz. Józefa Piłsudskiego 54, 64-600 Obornikach
  2. Inspektorem Ochrony Danych jest Alicja Kasperek, kontakt:

tel. 47 7724260

e-mail: iod.oborniki@po.policja.gov.pl

pisemnie na adres siedziby Administratora, z dopiskiem na kopercie „IOD”

w czasie nieobecności Joannna Urban

tel. 47 7724321

e-mail: joanna.urban1@po.policja.gov.pl

  1. Dbając o cele przedstawione monitorowanie przez Policję realizowane jest w następujących obszarach: elektroniczna poczta służbowa, komputery służbowe, telefony służbowe, paralizatory wyposażone w kamerę, urządzenia do kontroli prędkości, lokalizacja poprzez system GPS, mobilnych terminali noszonych i przewoźnych, system odsłuchowy rozmów telefonicznych, wejść, wyjść i przebywania na terenie jednostki poprzez kamery CCTV i system kontroli dostępu. Monitorowanie prowadzone jest poprzez sprawdzenia w systemach teleinformatycznych oraz analizę i weryfikację nośników informatycznych, urządzeń służbowych i dokumentacji służbowej.
  2. Dane osobowe, w ramach monitorowania, przetwarzane są w celach:

- zapewnienia ochrony form i metod realizacji zadań, informacji, obiektów i danych identyfikujących policjantów, policyjnych środków transportu,

- zapewnienie bezpieczeństwa policjantom w ramach realizowanych obowiązków służbowych,

- ochrony informacji niejawnych,

- ochrony mienia znajdującego się na terenie obiektów oraz terenie bezpośrednio przylegającym przed kradzieżą lub zniszczeniem oraz osób w nim przebywających, na podstawie ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym,

-  uniemożliwienia dostępu do obiektów osobom nieuprawnionym,

- zapewnienia organizacji pracy i pełnego wykorzystania czasu służby, poprzez nadzór służbowy,

- zapewnienie właściwego użytkowania udostępnionych Pani/ Panu narzędzi pracy,

- prowadzenia czynności wyjaśniających i postępowań dyscyplinarnych w rozumieniu ustawy o Policji.

  1. Monitoring obejmuje teren jednostki oraz miejsca poza jego obrębem, w którym podejmowane są czynności służbowe z wykorzystaniem urządzeń mobilnych.
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w związku z pełnieniem służby w Policji i realizowaniem czynności na podstawie ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji,    ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości oraz  Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE a także aktów wykonawczych wydanych na podstawie wyżej wskazanej ustawy.
  3. Pani/ Pana dane osobowe zarejestrowane w postaci obrazu, głosu nie będą innym odbiorcom, z wyjątkiem  organów uprawnionych do ich otrzymania na mocy przepisów prawa.
  4. Pani/ Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego bądź organizacji międzynarodowych.
  5. Zapis obrazu i dźwięku przetwarzanego monitoringu w ramach realizowanych czynności służbowych na podstawie ustawy o Policji jest przechowywany przez Administratora przez maks. okres 3 mcy i jest uzależniony od pojemności pamięci masowej rejestratorów, a następnie ulega nadpisaniu kolejnym materiałem lub do czasu zakończenia prawomocnego postępowania prowadzonego na podstawie przepisów prawa, w zakresie w jakim nagranie obrazu może stanowić dowód w tym postępowaniu. 
  6. Na stanowisku monitoringu wizyjnego w obiekcie minimalny czas przechowywania danych wynosi 30 dni, a archiwizacja materiału następuje po 60 dniach, w zależności od pojemności pamięci masowej rejestratora.
  7. Logi systemu kontroli dostępu są zabezpieczone zgodnie z przepisami i procedurami o ochronie informacji niejawnych.
  8. Radiotelefony fabrycznie są wyposażone w moduł GPS umożliwiający ustalenie pozycji urządzenia. Dane te przechowywane są przez okres około 365 dni.
  9. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania.
  10. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO, kontakt ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, e-mail: iod@uodo.gov.pl.         
  11. Przetwarzanie danych osobowych w ramach monitoringu jest wymogiem ustawowym. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości realizacji określonego celu przetwarzania przez Administratora, uniemożliwienie Pani/Panu skorzystania z przysługujących uprawnień, jak również może stanowić naruszenie obowiązków służbowych.
  12. Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Powrót na górę strony